Rozmiar czcionki
Kontrast

Dzieci w wieku przedszkolnym

  • Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dziecka w wieku od 0;1 do 7 lat.
  • Diagnoza rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka.
  • Diagnoza dojrzałości szkolnej dziecka.
  • Wydawanie opinii po badaniach, na przykład w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną na terenie przedszkola, w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego o rok.
  • Wydawanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
  • Wydawanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w zakresie niepełnosprawności ruchowej, w tym afazji oraz niepełnosprawności intelektualnej.
  • Wydawanie orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania na czas rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego.
  • Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, z zaburzeniami mowy o typie afazji, dzieci jąkających się i z wadami wymowy.
  • Terapia psychologiczna – rodzinna.
  • Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne rozwijające słabsze rozwojowo funkcje wzrokowe, słuchowe i grafomotorykę (propozycja realizowana w miarę możliwości czasowych i organizacyjnych poradni).
  • Porady dla rodziców, także telefoniczne.
  • Obserwacje dzieci na terenie przedszkola.



Propozycje tematów spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych (oferta dla przedszkoli):

 

  1. Wyzwania dla dzieci i rodziców związane z adaptacją w nowym miejscu (przedszkolu, szkole).
  2. Czy możliwe jest wychowanie bezstresowe. O konieczności stawiania granic.
  3. Praca z dzieckiem nieśmiałym,  - zasady postępowania w wybranych sytuacjach społecznych.
  4. Dojrzałość szkolna dziecka.
  5. Jak dbać o rozwój mowy i języka dziecka.
  6. Jak rozpoznawać i zapobiegać ryzyku wczesnych trudności w nauce.
  7. Co zrobić, gdy pojawia się drugie dziecko w rodzinie.
  8. Jak przygotować dziecko do szkoły – sfera ruchowa i językowa.
  9. Jak bawić się z dzieckiem, przy okazji stymulując jego rozwój.
  10. Pułapki związane z korzystaniem z mediów (komputer, tablet, telefon, telewizja).



Oferta dla nauczycieli przedszkoli:

  1. Szkolenie na temat: Praca z dzieckiem przejawiającym cechy lęku społecznego, nieśmiałości, mutyzmu wybiórczego.
  2. Szkolenie na temat: Ryzyko specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania u dzieci w wieku przedszkolnym – rozpoznawanie, metody pracy korekcyjno – kompensacyjnej.
  3. Szkolenie na temat: Stymulowanie rozwoju myślenia matematycznego, pod kątem osiągnięcia przez dziecko dojrzałości do uczenia się matematyki.
  4. Szkolenie na temat: Obserwacja i wspieranie rozwoju mowy dziecka.
  5. Szkolenie na temat: Jak organizować efektywną współpracę z rodzicami – budowanie dobrych relacji w kontaktach nauczycieli z rodzicami.
  6. Warsztaty z emisji głosu.
  7. Współdziałanie i doradztwo w zakresie organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
  • Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach.
  • Pomoc diagnostyczna w zakresie trudniejszych przypadków.
  • Pomoc w zakresie doboru form i metod pracy ukierunkowanych na stymulację rozwoju poszczególnych sfer funkcjonowania dziecka.
  • Pomoc w tworzeniu dokumentów dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET).
  • Konsultacje dla nauczycieli – dyżury doradcze (na przykład dotyczące trudnych zachowań dzieci).