- Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dziecka w wieku od 0;1 do 6 lat.
- Diagnoza rozwoju społeczno – emocjonalnego dziecka.
- Diagnoza dojrzałości szkolnej dziecka.
- Wydawanie opinii po badaniach, na przykład w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną na terenie przedszkola, w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego o rok.
- Wydawanie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka.
- Wydawanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w różnych zakresach.
- Wydawanie orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania na czas rocznego obowiązkowego wychowania przedszkolnego.
- Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, z zaburzeniami mowy o typie afazji, dzieci jąkających się i z wadami wymowy.
- Terapia psychologiczna – rodzinna.
- Mediacje rodzinne.
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne rozwijające słabsze rozwojowo funkcje wzrokowe, słuchowe i grafomotorykę (propozycja realizowana w miarę możliwości czasowych i organizacyjnych poradni).
- Porady dla rodziców, także telefoniczne.
- Obserwacje dzieci na terenie przedszkola.
Propozycje tematów spotkań z rodzicami dzieci przedszkolnych (oferta dla przedszkoli):
- Wyzwania dla dzieci i rodziców związane z adaptacją w nowym miejscu (przedszkolu, szkole).
- Czy możliwe jest wychowanie bezstresowe. O konieczności stawiania granic.
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dziecka.
- Jak pomoc dziecku nieśmiałemu.
- Dziecięce lęki.
- Dojrzałość szkolna dziecka.
- Jak dbać o rozwój mowy i języka dziecka.
- Jak rozpoznawać i zapobiegać ryzyku wczesnych trudności w nauce czytania i pisania.
- Jak rozpoznawać i zapobiegać ryzyku wczesnych trudności w nauce matematyki.
- Rozwój seksualny dziecka w wieku przedszkolnym.
- Co zrobić, gdy pojawia się drugie dziecko w rodzinie.
- Jak przygotować dziecko do szkoły – sfera ruchowa i językowa.
- Jak bawić się z dzieckiem, przy okazji stymulując jego rozwój.
- Pułapki związane z korzystaniem z mediów (komputer, tablet, telefon, telewizja).
Oferta dla nauczycieli przedszkoli:
- Szkolenie na temat: Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci (dziecko nadpobudliwe, agresywne, wycofane).
- Szkolenie na temat: Ryzyko specyficznych trudności w uczeniu się czytania i pisania u dzieci w wieku przedszkolnym – rozpoznawanie, metody pracy korekcyjno – kompensacyjnej.
- Szkolenie na temat: Jak prowadzić zajęcia kortekcyjno – kompensacyjne, rozwijające słabsze rozwojowo funkcje wzrokowe, słuchowe i grafomotorykę.
- Szkolenie na temat: Stymulowanie rozwoju myślenia matematycznego, pod kątem osiągnięcia przez dziecko dojrzałości do uczenia się matematyki.
- Szkolenie na temat: Obserwacja i wspieranie rozwoju mowy dziecka.
- Szkolenie na temat: Jak organizować efektywną współpracę z rodzicami – budowanie dobrych relacji w kontaktach nauczycieli z rodzicami.
- Szkolenie na temat: Rozwój seksualny dziecka w wieku przedszkolnym.
- Szkolenie na temat: Zaburzenia integracji sensorycznej a funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.
- Szkolenie na temat: Opóźniony rozwój mowy dziecka – zasady postępowania.
- Warsztat na temat: Jak pomóc w adaptacji na terenie przedszkola dziecku obcojęzycznemu.
- Warsztaty z emisji głosu.
- Współdziałanie i doradztwo w zakresie organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej:
- Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach.
- Pomoc diagnostyczna w zakresie trudniejszych przypadków.
- Pomoc w zakresie doboru form i metod pracy ukierunkowanych na stymulację rozwoju poszczególnych sfer funkcjonowania dziecka.
- Pomoc w tworzeniu dokumentów dotyczących pomocy psychologiczno – pedagogicznej (IPET).
- Konsultacje dla nauczycieli – dyżury doradcze (na przykład dotyczące trudnych zachowań dzieci).