- Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna:
- poziomu rozwoju poznawczego ucznia
- przyczyn trudności w czytaniu, pisaniu i nauce matematyki
- przyczyn trudności w funkcjonowaniu emocjonalno- społecznym
- diagnoza uczniów zdolnych
- diagnoza w kierunku ADHD
- Terapia psychologiczna:
- młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi
- młodzieży z zaburzeniami zachowania
- młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym
- ofiar przemocy w szkole i rodzinie
- Diagnoza i terapia logopedyczna
- Ukierunkowywanie samodzielnej pracy uczniów liceum wykonujących ćwiczenia ortograficzne.
- Doradztwo w zakresie efektywnych technik uczenia się.
- Indywidualne zajęcia dotyczące radzenia sobie ze stresem szkolnym.
- Indywidualna pomoc w wyborze dalszej drogi kształcenia.
- Pomoc w rozpoznawaniu preferencji zawodowych oraz doradztwo zawodowe.
- Zajęcia warsztatowe dla uczniów w związku z wyborem dalszej drogi kształcenia.
- Nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy szkolni i rodzice młodzieży szkół ponadpodstawowych:
- Porady indywidualne dla rodziców.
- Spotkania z psychologami i pedagogami szkolnymi o charakterze superwizyjnym i szkoleniowym.
- Współpraca ze szkołami w związku z planowaniem i organizacją pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Indywidualne lub grupowe konsultacje dla nauczycieli, celem wspierania ich pracy wychowawczej.
- Udział w zespołach interdyscyplinarnych w związku z zaistniałymi problemami na terenie szkół.
- Współpraca ze szkołami w zakresie pracy z uczniem zaburzonym społeczno – emocjonalnie (udział w spotkaniach, prelekcjach, warsztatach).
Propozycje tematów na szkoleniowe Rady Pedagogiczne:
1. Ocena funkcjonowania dziecka i projektowanie pomocy – analiza opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej, tworzenie programów edukacyjno - terapeutycznych.
2. Specyficzne trudności w nauce – problem i rozpoznawanie.
3. Warsztaty dla nauczycieli dotyczące rozpoznawania symptomów dysleksji i pracy korekcyjno – kompensacyjnej z uczniem dyslektycznym.
4. Specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla edukacji. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach.