Jesteśmy zespołem psychologów, pedagogów i logopedów z wieloletnim doświadczeniem, oferującym pomoc i współpracę rodzicom i nauczycielom, w zakresie tworzenia optymalnych warunków rozwoju, wychowania oraz nauki dzieci i młodzieży.
Szczególnym obszarem naszych zainteresowań jest problematyka dziecka z ADHD, mediacje rodzinne, specyficzne trudności w nauce, dojrzałość szkolna.
ZAPRASZAMY:
Dzieci i młodzież, które:
- mają trudności w nauce;
- mają kłopoty w relacjach z rówieśnikami lub dorosłymi;
- chcą rozwijać swoje uzdolnienia;
- poszukują pomocy w zaplanowaniu dalszej edukacji i wyborze zawodu;
- przeżywają problemy emocjonalne, słabo radzą sobie ze stresem;
- chcą lepiej kierować swoim zachowaniem, skuteczniej się uczyć, rozpoznać swoje mocne i słabe strony.
Rodziców, którzy:
- doświadczają trudności w relacjach ze swoimi dziećmi;
- chcą pomóc dziecku w rozwijaniu jego zdolności, przezwyciężaniu ograniczeń rozwojowych, problemów w nauce;
- poszukują drogi edukacyjnej dla swojego dziecka;
- mają problemy rodzinne, osobiste, przeżywają kryzys.
Nauczycieli, którzy:
- chcą skutecznie pracować ze swoimi uczniami, biorąc pod uwagę ich indywidualne potrzeby;
- poszukują odpowiednich metod pracy z grupą;
- potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z problemami zawodowymi i osobistymi.
PRACOWNICY PEDAGOGICZNI PPP NR 8
MIROSŁAW KACZYŃSKI
Pedagog (studia na UAM w Poznaniu). Studia podyplomowe z zakresu surdopedagogiki.
Dyrektor PPP Nr 8 od marca 2008r. Wcześniej wieloletnia praca w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Dzieci i Młodzieży ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi zajmującej się problemami dzieci i uczniów niepełnosprawnych.
MONIKA DOMSKA-BRZOZOWSKA
psycholog kliniczny, mediator rodzinny,
koordynator procedury Niebieskiej Karty z ramienia oświaty,
szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE).
Zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży,
- terapią indywidualną,
- terapią rodzin,
- diagnozą i terapią dzieci nadpobudliwych psychruchowo. Prowadzi warsztaty dla rodziców dzieci z zespołem ADHD.
AGNIESZKA KASZYŃSKA
psycholog, doradca zawodowy
Zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną (osobowości, procesów poznawczych);
- terapią psychologiczną;
- terapią EEG Biofeedback;
- doradztwem zawodowym (diagnoza predyspozycji zawodowych).
KATARZYNA KOZIELSKA
logopeda, terapeuta integracji sensorycznej
Zajmuje się:
terapią logopedyczną dzieci przedszkolnych i szkolnych z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, niedosłuchem, jąkaniem, zaburzonym słuchem fonematycznym. Prowadzi też warsztaty z podstaw emisji głosu dla nauczycieli.
DOMINIKA KUSTER - BEDNAREK
psycholog
zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną;
- wsparciem emocjonalnym dzieci i rodziców.
KATARZYNA MATKOWSKA
psycholog, pedagog, terapeuta pedagogiczny
zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną;
- terapią pedagogiczną trudności w nauce matematyki.
JOANNA MODER
pedagog - terapeuta
Zajmuje się diagnozą pedagogiczną (głównie uczniów szkół podstawowych) oraz terapią trudności szkolnych, w tym specyficznych - dysleksja, dysortografia. Prowadzi trening ortograficzny dla uczniów klas IV - VI (zajęcia grupowe). Prowadzi badania dojrzałości szkolnej. Udziela porad i konsultacji dotyczących nauki własnej ucznia (organizacji, metod efektywnego uczenia się) oraz pracy samokształceniowej w zakresie łagodzenia specyficznych trudności w nauce. Prowadzi badania przesiewowe wzroku i słuchu przy użyciu programu komputerowego "Platforma badań zmysłów".
WIESŁAWA PFEIFFER
pedagog
Zajmuje się:
- diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży;
- terapią pedagogiczną;
- terapią EEG Biofeedback.
PAULA ROSIK
psycholog
Zajmuje się:
- diagnozą psychologiczną w szczególności dzieci w wieku przedszkolnym
ANNA WYDMUCH
pedagog, logopeda, terapeuta trudności szkolnych,
szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE).
Zajmuje się:
- diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży (przede wszystkim przyczyn specyficznych i niespecyficznych trudności w nauce oraz dojrzałości szkolnej),
- terapią logopedyczną,
- terapią pedagogiczną (korekcyjno - kompensacyjną, w szczególności rozwijającą funkcje słuchowo - językowe).
Opieką obejmuje przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym i młodszoszkolnym.