Rozmiar czcionki
Kontrast

Uczniowie szkół podstawowych

  • Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna:

    • Diagnoza rozwoju psychomotorycznego/ poznawczego.
    • Diagnoza rozwoju społeczno – emocjonalnego.
    • Wydawanie opinii po badaniach, na przykład w sprawie objęcia ucznia pomocą psychologiczno – pedagogiczną na terenie szkoły, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, o dostosowaniu wymagań.
    • Wydawanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego w wybranych zakresach (niepełnosprawność ruchowa, intelektualna, zaburzenia mowy o typie afazji, zagrożenie niedostosowaniem społecznym).
    • Wydawanie orzeczeń o potrzebie indywidualnego nauczania.
    • Diagnoza logopedyczna.
    • Porady dla rodziców, także telefoniczne.
  • Terapia psychologiczna:

    • Dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi, np. po traumatycznych przeżyciach.
    • Dzieci i młodzieży z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, z  zaburzonymi relacjami z rodzicami, nauczycielami oraz grupą rówieśniczą.
    • Terapia rodzinna.
    • Mediacje rodzinne.
  • Indywidualna terapia logopedyczna.

  • Indywidualna terapia pedagogiczna dla uczniów z trudnościami w uczeniu się  (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia).

  • Nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy szkolni:

    • Porady indywidualne dla nauczycieli.
    • Spotkania z psychologami i pedagogami szkolnymi o charakterze superwizyjnym i szkoleniowym.
    • Współpraca ze szkołami w związku z planowaniem i organizacją pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
    • Udział w zespołach interdyscyplinarnych w związku z zaistniałymi problemami na terenie szkół.
  • Propozycje tematów na spotkania z rodzicami:

    • Jak pomagać dziecku w nauce ortografii (także dziecku z dysleksją)? – dla rodziców uczniów z klas III-VIII
    • Co pomaga dziecku w nauce? Jak mu pomóc w domu? – dla rodziców dzieci ze szkół podstawowych
    • Jak wychwycić wczesne symptomy zapowiadające trudności w uczeniu się czytania i pisania? – dla rodziców dzieci z klas I-III
    • Jak wychwycić wczesne symptomy zapowiadające trudności w uczeniu się matematyki? – dla rodziców dzieci z klas I-III
    • Dziecko z dysleksją rozwojową w środowisku rodzinnym – sposoby pracy, propozycje ćwiczeń.
  • Propozycje tematów na szkoleniowe Rady Pedagogiczne:

    • Specyficzne trudności w nauce – problem i rozpoznawanie.
    • Warsztaty dla nauczycieli dotyczące rozpoznawania symptomów dysleksji i pracy korekcyjno – kompensacyjnej  z uczniem dyslektycznym.
    • Praca z dzieckiem przejawiającym cechy lęku społecznego, nieśmiałości, mutyzmu wybiórczego.
    • Ocena funkcjonowania dziecka i projektowanie pomocy – analiza opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej.